دیجی رو,اخبار تکنولوژی,آموزش,مقالات,راهنمای خرید

اخبار فناوری اطلاعات,اخبار تکنولوژی,مقالات,دیجی,راهنمای خرید کالای دیجیتال,آموزش,موبایل,تبلت,مایکروسافت,گوگل,سامسونگ,اندروید,ویندوز

دیجی رو

دنیای تکنولوژی

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیا می دانید راز موفقیت افراد در چیست؟

وارن بافت در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد و همچنین او به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود .

انسان های زیادی در پی کسب و کار موفق دست به انجام کارهایی زدند که شاید بسیاری از این فعالیت ها منجر به موفقیت نشد، چرا که موفقیت رمز و رازی دارد که باید از بزرگان این عرصه پرسید. یکی از این انسان های موفق وارن بافت بود.

وارن بافت موفق‌ترین سرمایه‌گذار کل تاریخ
وارن بافت موفق‌ترین سرمایه‌گذار کل تاریخ

وارن بافِت، (Warren Buffett) در تاریخ ۳۰ آوریل ۱۹۳۰میلادی در اوماها از ایالت نبراسکا  وافع در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. وی دارای سه فرزند بوده و کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار بزرگ آمریکایی است، که هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند. وی پس از بیل گیتس و کارلوس اسلیم، در رتبه سوم از فهرست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۴ قرار دارد.

وارن بافِت کار خود را از سن سیزده سالگی به عنوان روزنامه‌فروش دوره گرد آغاز کرد و یک مزرعه کوچک خرید. بافت در ابتدا، هیچ سرمایه‌ای نداشت اما اکنون دارایی خالص او در حدود ۵۲ میلیارد دلار است. اگر می‌خواهید با او و شیوه کسب و کارش آشنا شوید، با ما همراه باشید.

ادامه مطلب: دیجی رو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

دره‌ سیلیکون چیست و در کجا قرار دارد؟

دره‌ سیلیکون منطقه‌ای است در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب‌شرقی سانفرانسیسکو، در حومه‌ی کالفرنیای ایالات متحده که معروفیت این منطقه به دلیل قرار داشتن شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این ناحیه است. 

در راه پیشرفت تکنولوژی و علوم جدید فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و مناطقی نیز به این مهم اختصاص داده شده است. این مکان‌ها در واقع به قطب علم و تکنولوژی بدل شده و همچون دریچه‌ای انسان دیروز را به دنیای امروز پیوند می زند. یکی از این مناطق، دره‌ سیلیکون (Silicon Valley) است. این منطقه از لحاظ کشاورزی بسیار رونق داشته و یک منطقه‌ی مهم اقتصادی محسوب می‌شود.



نام این ناحیه برگرفته از تعداد زیادی شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ی سیلیسیمی بوده که در این منطقه فعالیت می کردند. کم کم کمپانی های بزرگی به این منطقه وارد شدند که در زمینه ی تکنولوژی و فناوری کامپیوتر توانستند پیشرفت چشمگیری داشته و خود را در جهان مطرح کنند
ادامه مطلب: دیجی رو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

آیا می دانید سامسونگ در کجا و چگونه تاسیس شد؟

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول بعنوان یک شرکت بازرگانی در کره ی جنوبی تاسیس شد که در ابتدا بیشترین حجم کاری آن صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین بود.

تاسیس سامسونگ

لی بیونگ چول، در تاریخ ۱۲ فوریه ۱۹۱۰ میلادی در شهرستان اوریانگ (Uiryeong ) در استان گیونگ سانگ جنوبی متولد شد. او یک میهن پرست واقعی بود و برای پیشرفت وطن خود دست به هر کاری می‌زد. وی برای راه اندازی شرکت سامسونگ بار ها و بارها مورد ستایش قرار گرفت.

گروه سامسونگ که در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شده بود، در ابتدا بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد.

در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیکس بعنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی، راه صنعتی شدن را درپیش گرفت.


 دهه ۱۹۷۰ دهه توسعه شرکت سامسونگ بود، به طوری که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و صنایع سامسونگ در این دهه تأسیس شدند.

در سال ۱۹۸۰ همگام با پیشرفت تکنولوژی او نیز در درون کمپانی سامسونگ انقلابی به پا کرد که پایه های سامسونگ را بسیار محکم نمود. بسیاری از شهروندان کره به او افتخار می‌کنند و او را یک پیشگام می‌دانند . اولین صادرات صنایع الکترونیک از سوی سامسونگ الکترونیکس در این سال صورت گرفت و محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانست به بازارهای جهانی راه یابد.

ادامه مطلب: دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

آیا می دانید خالق گوگل چه کسی است؟

 گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۸ میلادی راه‌اندازی شد و هم اکنون گوگل یک شرکت فن‌آوری های چند ملیتی آمریکایی، متخصص در خدمات مربوط به اینترنت و محصولات مربوط به آن می باشد.

جهان در حال پیشرفت سریع بوده و هر روزه ما شاهد اخباری شگرف در دنیای تکنولوژی امروزه هستیم. هر روز افراد جدیدی جایگاه خود را در دنیای علم پیدا می کنند و ایده و افکار خود را به عرصه ی ظهور می رسانند. از این دسته افراد کم نیستند، اما بدون شک نام تعدادی از آنها همواره در ذهن ها خواهد ماند، نام اشخاصی چون لری پیج و سرگئی برین؛ موسسان گوگل.

سِرگِئی میخایلوویچ برین


سِرگِئی میخایلوویچ برین در تاریخ ۲۱ اوت سال ۱۹۷۳ در مسکو،  روسیه در خانواده‌ای یهودی متولد شد. پدر او مایکل برین، ریاضی‌دان و مادر او اقتصاددان بود. در سال ۱۹۷۹ میلادی هنگامی‌که برین شش ساله بود خانواده‌ی او به آمریکا مهاجرت کردند. برین در سال ۱۹۹۳ میلادی از دانشگاه مریلند در رشته‌ی علوم کامپیوتر و ریاضیات مدرک کارشناسی را دریافت کرد.

برین بعد از این‌که از دانشگاه مریلند فارغ‌التحصیل شد، کمک هزینه‌ی تحصیلی از مؤسسه‌ی خیریه «نشنال ساینس» دریافت نمود که به او اجازه‌ی ادامه‌ی تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد را می‌داد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۹۵ میلادی اخذ کرد. وی هم‌اکنون مشغول ادامهٔ تحصیل در مقطع دکترا بوده و هم‌زمان در شرکت گوگل نیز مشغول به کار می‌باشد.

میزان داراییهای سرگئی برین ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. برین در حال حاضر بیست و ششمین فرد ثروتمند جهان و پنجمین ثروتمند آمریکا همراه با لری پیج می باشد. او هم‌چنین چهارمین جوان ثروتمند جهان بوده و در حال حاضر مدیر تکنولوژی شرکت گوگل است.

ادامه مطلب: دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

آیا می دانید خالق اینترنت چه کسی است؟

پروفسور تیم برنرز لی مخترع اینترنت ، پدر وب و مدیر کنسرسیوم شبکه تارگستر جهانی در ششم اوت ۱۹۹۱ ، نخستین وب سایت را ساخت و آن را در شبکه شبکه ها قرار داد.

سر تیموتی جان برنرز-لی (Timothy John Berners-Lee) در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۵۵ در لندن چشم به جهان گشود. والدین او هردو ریاضیدان و از اعضای تیمی بودند که بر روی ساخت منچستر مارک یک؛ یکی از کامپیوتر‌های قدیمی کار می‌کردند.
او از کوئینز کالج آکسفورد در رشته فیزیک نظری فارغ‌التحصیل شد و در همان زمان کامپیوتری با استفاده از یک پردازشگر M۶۸۰۰ ساخت.

پروفسور لی اولین سیستم فرامتنی خود به نام Enquire را در سال ۱۹۸۰ طراحی کرد. ۹ سال بعد در سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا، CERN شروع به کار کرد و شروع به تهیه مقاله خود در مورد WWW شد و شبکه تارگستر جهانی را اختراع کرد.



در ۱۹۹۰ برنامه سرور و کلاینت WWW را برای شرکت NeXTStep ساخت و ۵ سال بعد برای این کار جایزه اختراع کیلبی یانگ را دریافت کرد. لی در سال ۱۹۹۶ به سمت مدیریت کنسرسیوم شبکه تارگستر جهانی W۳C درآمد و از آن زمان در شهر لکسینگتون ایالت ماساچوست ساکن است. وی از سال ۱۹۹۹ به مدیریت لابراتوار علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی Computer Science and Artificial Intelligence CSAIL وابسته به MIT انتخاب شد و نشریه تایم او را در لیست ۱۰۰ متفکر و دانشمند بزرگ قرن قرار داد. او اولین سرویس دهنده جهانی خود را http و اولین مشترکان خود را WorldWideWeb نامگذاری کرد.

ادامه مطلب: دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

آیا می دانید جمعه سیاه چه روزی است؟

جمعه سیاه (Black Friday) یا روز خرید در آمریکا، آخرین جمعه ماه نوامبر می باشد که روز پس از عید شکرگزاری است که در واقع عملا خرید برای کریسمس از این روز آغاز می شود.

اصطلاح “جمعه سیاه” در سال ۱۹۶۰ به مناسبت افتتاحیه فصل خرید کریسمس ابداع شد. جمعه سیاه ابتدا در کشورهای مسیحی بود ولی به سرعت به تمامی کشورهای پیشرفته راه پیدا کرد با این حال این جمعه مناسبت مذهبی ندارد. تاریخ مشخصی برای این جمعه در هر سال نداریم و نوعی قرار داد است و جمعه سیاه در واقع روز بعد از عید شکرگزاری در ایالات متحده (چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر) می باشد و امسال این روز مصادف است با ۲۷ نوامبر.



از آنجایی که این روز را به عنوان روز آغاز خرید کریسمس در ایالات متحده در نظر گرفته اند، بیشتر فروشندگان خیلی زود ( و اخیرا در ساعات شب) فرشگاه خود را باز کرده و به ارائه ی تبلیغات فروش می پردازند. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه‌ها قبل از ساعت ۴ صبح باز می‌کنند و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید خود را انجام داده باشند. در این روز فروشنده ها محصولاتشان را با تخفیف بالایی به مردم می دهند، صبح زودتر به سر کار می روند و شب دیرتر بر می گردند و گاهی پیش آمده محصولی ۱۰۰۰  دلاری را به قیمت ۱۰ دلار به فروش برسانند.


ادامه مطلب: دیجی رو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

آیا میدانید اولین تلفن همراه توسط چه کسی و در کجا اختراع شد؟

دکتر مارتین کوپر اولین کسی بود که با گوشی یک کیلوگرمی خود صحبت کرد و بدین ترتیب لقب پدر‌تلفن‌همراه را از آن خود کرد؛ تلفن همراهی که او در شرکت موتورلا ساخته بود.

در روز سوم آوریل ۱۹۷۳ میلادی مردم مردی را در حالی که از خیابان رد می‌شود و دستگاه کوچکی را در دستش می فشارد، دیدند؛ کسی که بعدها تاریخ بشریت را برای همیشه متحول کرد. او کسی نبود جز پدر تلفن همراه دکتر مارتین کوپر.



مارتین کوپر ( Martin Cooper) در تاریخ ۲۶ دسامبر سال ۱۹۲۸میلادی در شیگاگو در ایالات متحده‌ی آمریکا چشم به جهان گشود. وی به عنوان مخترع تلفن‌های همراه شناخته می‌شود.

در ادامه با دیجی رو همراه باشید:

آیا میدانید اولین تلفن همراه توسط چه کسی و در کجا اختراع شد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro