دیجی رو,اخبار تکنولوژی,آموزش,مقالات,راهنمای خرید

اخبار فناوری اطلاعات,اخبار تکنولوژی,مقالات,دیجی,راهنمای خرید کالای دیجیتال,آموزش,موبایل,تبلت,مایکروسافت,گوگل,سامسونگ,اندروید,ویندوز

دیجی رو

دنیای تکنولوژی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

اشکال ژیروسکوپ آیفون ۶s و ۶s plus در اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده و تلاش سازندگان برای تعمیر آن

در آیفون ۶s و آیفون ۶s plus یک پردازنده مرکزی جدید به نام M9 جای گرفته است، که تمامی اطلاعات ارسال شده توسط سنسورها از جمله ژیروسکوپ را پردازش می کند. اپل در آیفون ۶ اس از همان زیروسکوپ ۶ محور InvenSense و شتاب سنج ۳ محور Sensortec استفاده کرده که در نسل قبلی به خوبی کار می کرد، اما حالا به نظر می رسد این قطعات در آیفون های جدید حداقل با اپلیکیشن های واقعیت افزوده به خوبی هماهنگ نیستند.

براساس گزارش‌های منتشر شده توسط کاربران، زمانی که آنها با استفاده از اپلیکیشن‌ واقعیت افزوده Sky Guide ( اپلیکیشنی که اجازه تماشای ستارگان و صور فلکی را می دهد) روی آیفون خود اقدام به تماشای آسمان شب می کنند، نقشه به صورت شناور در همه‌جا پخش می شود، که نشان دهنده اختلال میان ژیروسکوپ و شتاب سنج با کدهای برنامه می باشد

ادامه مطلب: اشکال ژیروسکوپ آیفون ۶s و ۶s plus در اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده و تلاش سازندگان برای تعمیر آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

آیفون ۷ از سوی اپل به بدنه مستحکم‌تر و ضدآب مجهز خواهد شد [شایعه]

ما در حال حاضر درست در میانه اولین هفته ای هستیم که آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس وارد بازار شده‌اند و به همین دلیل شاید صحبت برای محصول سال بعد اپل خیلی زود باشد. اما شایعات و اخبار پیرامون محصولات اپل تمامی ندارد. طبق شایعاتی که مبدا آنها مثل همیشه از کشور چین نشات می گیرد، بدنه آیفون بعدی بسیار مقاوم تر از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ایست که در آیفون های فعلی به کار رفته است. لازم به ذکر است که این نوع از آلومینیوم در سازمان های فضایی کاربرد دارد.

این را نیز باید در نظر داشت که این خبر از یکی از زیر شاخه های وبسایت Weibo که در چین حکم توییتر را دارد، درز پیدا کرده است. با استناد به آن، بدنه آیفون ۷ به قدری مقاوم خواهد بود که اجازه ورود هیچ گونه رطوبتی را به داخل قطعات داخلی نمیدهد. بنابراین آیفون ۷ قادر خواهد بود با لقب زد آب بودن وارد بازار شود. همانطور که قبلا خواندید، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس میتوانند تا ۶۰ دقیقه درون آب، بدون اینکه آسیبی ببینند دوام بیاورند. ولی به دلیل آنکه خود اپل نامی از گواهی  ضدآب بودن دستگاه هایش به میان نیاورده، ما نیز نمیتوانیم به چند تست اکتفا کرده و گوشی خود را به زیر آب ببریم. حتی در معرض رطوبت قرار دادن و استفاده از آن در زیر باران ملایم نیز به نظر کار عاقلانه ای نمی آید.

ادامه مطلب: آیفون ۷ از سوی اپل به بدنه مستحکم‌تر و ضدآب مجهز خواهد شد [شایعه]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

رندرهای جدید لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال

مایکروسافت برخلاف گذشته نتوانست لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال را پنهان نگه دارد و اطلاعات و تصاویر این دو گوشی به کلی فاش شدند. اما شاید این یک راه حل جدید تبلیغاتی رایگان است که کمپانی های بزرگ از آن استفاده کرده تا دیوایس های خود را به معرض نمایش عموم بگذارند. به هر حال مدتها از انتشار اطلاعات از پرچمداران ردموندی‌ها می‌گذرد و به زودی شاهد رونمایی از آنها خواهیم بود. اما در این چند روز باقی مانده، باز هم تصاویری از آنها توسط افشاگر بزرگ، OnLeaks دراختیار رسانه ها قرار گرفته تا ما بیشتر با این دو گوشی آشنا شویم.

لومیا ۹۵۰ صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (QHD) دارد و از چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ با ۶ هسته پردازشی به همراه ۳ گیگابایت رم قدرت می گیرد. این گوشی دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی همراه با فلش دوگانه و ۵ مگاپیکسلی ثانویه خواهد داشت و برای آن ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب: رندرهای جدید لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

تحمل یک ساعته آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در زیر آب [تماشا کنید]

چند روزی از عرضه جهانی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس می گذرد و در این مدت زمان کوتاه، انواع و اقسام آزمایش روی آنها انجام شده است: از آزمایش سقوط گرفته تا تست خمیدگی. حالا در آخرین آزمایشی که کانال ZachStraley انجام داده دو آیفون جدید در آب غوطه ور می شوند تا ببینیم آیا از این آزمایش نیز سربلند بیرون می آیند و یا نیاز به تنفس مصنوی پیدا می کنند.

در این آزمایش، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس به مدت ۶۰ دقیقه در زیر آب قرار می گیرند و بعد از خشک شدن هر دو گوشی به خوبی کار کرده و پورت آذرخش و هدفون کاملا سالم بودند. این آزمایش واقعا ما را حیرت زده کرد که چرا اپل برخلاف عادت همیشگی‌اش این ویژگی آیفون ها را اعلام نکرده، در حالی که گوشی های که لقب ضدآب را با خود به یدک می کشند از همچین آزمایش لنگ لنگان بیرون می آیند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

قیمت‌های باورنکردنی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس اپل در ایران

همانطور که می دانید آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس از روز گذشته به صورت جهانی در فروشگاه‌های اپل در دسترس خریداران قرار گرفت و مثل همیشه ‌صف‌های طولانی در مقابل این فررشگاه ها تشکیل شد. اما نکته جالب ماجرا، قیمت این گوشی ها در ایران است.

قیمت‌های پیشنهادی که مبنای واقعی ندارند و صرفاً ناشی از هیجان دلالان و حرص و طمع خریدارانی که می‌خواهند اولین نفری باشند که این گوشی‌ها را در اختیار می گیرند، قیمت‌ این دو گوشی را تا ۹ میلیون تومان بالابرده است.

این امر باعث شده که آیفون ۶ اس بین ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تا ۹ میلیون تومان و آیفون ۶ اس پلاس نیز بین ۵ میلیون تا ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شود.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

بررسی و مقایسه: ساعت هوشمند هواوی در مقابل مدل جدید موتو ۳۶۰

امروز قصد داریم تا دو ساعت هوشمند را که در ظاهر و همچنین بر روی کاغذ شباهت های بسیاری را دارا میباشند، مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. موتورولا با دومین نسل از موتو ۳۶۰، و ساعت هوشمند از کمپانی چینی هواوی! هر دوی این ساعت ها از سیستم عاملی مشترک بهره میبرند.
با ما در ادامه همراه شوید تا مقایسه دقیقی بین این دو ساعت داشته باشیم.

وقتی به مقایسه ساعت ها میرسیم، ثانیه ها هستند که محاسبه میشوند. به نظر میرسد هواوی و موتورولا هم همینطور فکر میکنند. اینکه هر دوی این دو کمپانی ها ساعت هایی بسیار شبیه به هم را با سیستم عامل Android Wear و در زمان یکسان منتشر میکنند، نمیتواند یک اتفاق باشد. بلکه یک نبرد پا یا پا را برای جلب توجه شما و فروش بیشتر در پیش گرفته اند.
در این مقایسه هر دو ساعت به طور متناوب، از صبح تا شب در دست بوده و سعی شده تا حس واقعی استفاده شبانه روزی از آنها به طور دقیق مورد بررسی و مقایسه قرار دهد.
ابتدا لازم به ذکر است که موتو ۳۶۰ قیمتی معادل ۳۰۰ دلار در مدل پایه و تا ۴۵۰ دلار پیش میرود، و در مقابل هواوی ساعت هوشمند خود را با قیمتی بالاتر، یعنی ۳۵۰ تا ۸۰۰ دلار بسته به مدل ارائه میدهد.
بنابراین کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ امیدواریم بعد از خواندن این مطلب بتوانید پاسخ پرسش خود را پیدا کنید.

ادامه مطلب: بررسی و مقایسه: ساعت هوشمند هواوی در مقابل مدل جدید موتو ۳۶۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

جستجوی صوتی گوگل “گوگل ناو” از درون دچار تحول شد

آیا تا به حال از عبارت “OK Google” در مکان‌ها عمومی و شلوغ استفاده کرده‌اید؟ خوب اگر از این قابلیت صوتی استفاده کرده‌اید و از آن راضی نبوده‌اید، حالا گوگل می خواهد شما را قانع کند تا دوباره از آن استفاده کنید، زیرا به تازگی در بلاگ  خود از بهینه سازی آن خبر داده است.

حالا گوگل ناو در مکان‌های شلوغ و پراز سرو صدا بهتر عمل می کند و گوش به فرمان شما خواهد بود. این بهبود به لطف سیستم نرم‌افزاری جدیدی ایجاد شده که خواسته شما را قبل از کامل کردن جمله پیش‌بینی کرده و با سرعت زیادی صداها و کلمات را تشخیص می دهد.

در بطن این قابلیت آواهای مشابه بهتر تشخیص داده می شوند و کلماتی که حروف گنگی دارند برای این دستیار صوتی قابل فهم‌تر شده‌اند. شما همین حالا می توانید از این قابلیت در نسخه اندروید و آی او اس گوگل ناو استفاده کنید.

ادامه مطلب: جستجوی صوتی گوگل “گوگل ناو” از درون دچار تحول شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

گوشی اندرویدی بلک بری Priv رسما توسط مدیرعامل این کمپانی تایید شد

بعد از انتشار شایعات و تصاویری از گوشی اندرویدی بلک‌بری Venice، امروز بالاخره این کمپانی کانادایی عرضه یک گوشی مبتنی بر اندروید را رسما تایید کرد. این دیوایس حالا به ‌اسم بلک‌بری Priv شناخته می شود و نام Venice از روی آن برداشته شده است.

جان چن، مدیرعامل این کمپانی کانادایی، مابین اعلام نتایج مالی سه ماه دوم، رسما نام Priv را تایید کرد و گفت: “این گوشی ترکیبی از بهترین سیستم امنیتی و اکوسیستم بلک بری را خواهد داشت و تجربه استفاده از اپلیکیشن‌ها و بستر اندروید را در اختیار کاربران قرار خواهد داد”.

ادامه مطلب: گوشی اندرویدی بلک بری Priv رسما توسط مدیرعامل این کمپانی تایید شد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro