دیجی رو,اخبار تکنولوژی,آموزش,مقالات,راهنمای خرید

اخبار فناوری اطلاعات,اخبار تکنولوژی,مقالات,دیجی,راهنمای خرید کالای دیجیتال,آموزش,موبایل,تبلت,مایکروسافت,گوگل,سامسونگ,اندروید,ویندوز

دیجی رو

دنیای تکنولوژی

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

نوکیا و شروع طراحی و صدور پروانه گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۶

در مصاحبه‌ای اخیر با مدیر عامل کمپانی نوکیای آلمان، «راجیو سوری» شرح داد که این کمپانی در حال برنامه‌ریزی برای شروع طراحی و صدور پروانه‌ی گوشی‌ های هوشمند از سال ۲۰۱۶ است.در ماه آپریل سال جاری گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه نوکیا قصد دارد چنین برنامه‌ای را از اواخر سال ۲۰۱۶( زمانی که قراردادش با مایکروسافت اجازه‌ی انجام چنین کاری را به این کمپانی بدهد) اجرا کند و به نظر می‌رسد که این گزارش درست بوده است.

چند ماه بعد از فروشبخش گوشی‌ های موبایل این شرکت  به ارزش ۷٫۲ میلیارد دلاردر سال ۲۰۱۴ به مایکروسافت، نوکیا  تبلت اندرویدی‌ N1 را طراحی کرد.Nokia N1 توسط Foxconn تایوان تولید و عرضه شد و به نظر می‌رسد این تبلت نمونه‌ای اولیه از مدل گوشی‌های هوشمند آینده‌ی نوکیا باشد. قرارداد نوکیا با مایکروسافت فقط مانع ساخت و فروش گوشی‌های هوشمند توسط این شرکت می‌شود، به این ترتیب نوکیا طراحی گوشی‌های هوشمند را انجام خواهد داد، و صدور پروانه‌ی آن توسط کمپانی‌های دیگر انجام خواهد شد و کمپانی ها حق استفاده از نام نوکیا را روی محصولاتشان از این کمپانی می‌خرند. مدیر عامل نوکیا نام هیچ کدام از شرکای تجاری این کمپانی را فاش نکرد و تنها اضافه کرد که ما به دنبال شرکای مناسب می‌گردیم.

ادامه مطلب:دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

نسخه جدید دستبند Xiaomi Mi Band در راه است

با اینکه شرکت Fitbit در حوزه ابزار های پوشیدنی هوشمند حکمرانی می کند، اما این امر باعث نشده تا شرکت محبوب و نسبتا نوپای شیائومی (Xiaomi) وارد رقابت در بازار ابزار های پوشیدنی نشود. در حال حاظر شرکت شیائومی میلیون ها نسخه از دستبند ردیاب سلامتی ۱۵ دلاری خود به نام Mi Band را روانه بازار کرده است و این طور که به نظر می رسد در حال آماده سازی برای ارائه نسخه جدید آن نیز می باشد.

اطلاعات تازه ای که منتشر شده اند، نشان می دهند که شیائومی قصد معرفی یک دستبند ردیاب سلامتی کامل تر و بهتر از Mi Band را دارد. اگر قیمت این محصول جدید (با نام Mi Band 2 و یا هر نام دیگری) نیز همانند Mi Band ارزان باشد، مطمئنا شیائومی را قادر خواهد ساخت تا سهم خود را از بازار ابزار های پوشیدنی افزایش دهد. طبق اطلاعات منتشر شده نیز به نظر نمی رسد قیمت این دستبند جدید بالاتر از ۵۰ دلار باشد.

ادامه مطلب:دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

اپل هارد های معیوب iMac های ۲۷ اینچی را تعویض می کند

کمپانی اپل اعلام کرده است که هارد های ۳ ترابایتی معیوب به کار رفته در رایانه های iMac با اندازه ۲۷ اینچی که بین ماه های دسامبر ۲۰۱۲ و سپتامبر ۲۰۱۳ خریداری شده اند، را به رایگان تعویض می کند. این شرکت ضوابطی را تعیین کرده تا بر طبق آن برای مشتریانی که سیستم هایی با هارد معیوب خریداری کرده اند، هارد دستگاه به صورت کاملا مجانی تعویض شود. 

اپل با انتشار این خبر اعلام داشته که برای این شرکت مشخص گردیده که تعداد اندکی از هارد درایو های ۳ ترابایتی به کار رفته در iMac های ۲۷ اینچی در شرایطی خاص دچار مشکلاتی می گردند و از کار می افتند. به گفته اپل، این رایانه های مشکل دار بین ماه های دسامبر سال ۲۰۱۲ و سپتامبر سال ۲۰۱۳ به فروش رسیده اند.

ادامه مطلب:دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

گوشی هوشمند Zuk Z1 با پشتیبانی Lenovo وارد بازار خواهد شد

شرکت OnePlus به عنوان یک شرکت تازه تاسیس چینی توانست با عرضه گوشی هوشمند باکیفیت OnePlus Oneنامی برای خود در بین کاربران تلفن های هوشمند دست و پا کند و اخیرا نیز در نظر دارد نسخه جدیدی از آن را با نامOnePlus Two روانه بازار کند. ولی این طور که به نظر می رسد این شرکت چند رقیب جدی در کنار خود خواهد دید که شرایط و سیاستی همانند این شرکت دارند. 


ادامه مطلب:دیجی رو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

ITU:‌ شبکه ۵G سرعتی تا ۲۰Gbps را به کاربران ارائه خواهد داد

با وجود محبوبیت رو به رشد ۴G LTE-A در کشورهای توسعه‌یافته هنوز مدت زمان زیادی باقی مانده تا این تکنولوژی به استانداردی در سطح جهانی تبدیل شود. اما با این حال رشد تکنولوژی ثابت نمی ماند و اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در حال کار بر روی نسل بعدی در ارتباطات موبایل است.

در تاریخ ۱۰ تا ۱۸ سال جاری، ۱۲ نماینده در مورد مشخصات شبکه ۵G به بحث پرداختند. در نهایت ITU تصمیم گرفت که شبکه ۵G حداکثر سرعت ۲۰Gbps( بیست برابر سرعت شبکه‌های ۴G LTE)، یعنی ۱Gbps، را خواهد داشت.

ادامه مطلب:دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

گوشی هوشمند Huawei Honor 7 احتمالا ۵۹۹ دلار قیمت خواهد داشت

شرکت هوآوی آماده عرضه گوشی پرچمدار جدید خود با نام Honor 7 می باشد که قرار است روز ۳۰ ژوئیه در چین راهی بازار شود. مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند پیش از این لو رفته بود ولی با این حال تا به امروز هیچ خبری راجع به قیمت این محصول منتشر نشده بود. حال طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است به نظر می رسد گوشی هوشمند Honor 7 قیمتی ۵۹۹ دلاری خواهد داشت. 


ادامه مطلب:دیجی رو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

پیش بینی های جدید تحلیل گران در مورد آیفون ۷

یکی از تحلیل گران عملکرد شرکت اپل، پیش بینی هایی درباره گوشی هوشمند مورد انتظار این شرکت نام آشنا یعنی آیفون ۷ انجام داده که مطمئنا مطالعه آن برای علاقه مندان محصولات اپل بسیار جالب خواهد بود. آقای Ming-Chi Kuo از تحلیل گران شرکت KGI Securities اخیرا درباره پرچمدار آینده گوشی های هوشمند اپل مطالبی بیان کرده و پیش بینی های جالبی نیز در مورد اینکه سال آینده و در هنگام عرضه آیفون ۷ با چه نوع تلفن هوشمندی روبرو خواهیم بود، انجام داده است.

آقای Kuo عقاید و تحلیل های خود در رابطه با گوشی هوشمند آینده اپل را در یادداشتی مکتوب نموده و این یادداشت در بین مشتریان موسسه KGI Securities منتشر گردیده است. از آنجایی که آقای Kuo در پیش بینی های گذشته خود در مورد محصولات و روند شرکت اپل بسیار موفق بوده لذا یادداشت جدید وی درباره آیفون ۷ نیز بازتاب گسترده ای در بین وبلاگ ها و سایت های پیگیر اخبار گوگل داشته است.

ادامه مطلب: دیجی رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

آمازون نسخه پیش نمایش Fire OS 5 را منتشر کرد

آمازون در چند سال گذشته با سفارشی سازی نسخه های مختلف اندروید، رد پای گوگل را از دستگاه های تولیدی خود کمرنگ کرده و هنوز هم به فکر سفارشی سازی نسخه های مختلف اندروید است. هرچند تصور می شد تمرکز آمازون بر روی تلویزیون و تبلت ها باشد،اما آمازون نشان داد تلفن ها برایش از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و تمرکز خود را بر روی  Fire Phone قرار داده است.


ادامه مطلب :دیجی رو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

تصاویر تازه ای از گوشی جدید Oppo با نام Mirror 5 منتشر شدند

با این که شرکت Oppo اخیرا و در ماه ژانویه گوشی هوشمند Mirror 3 را عرضه کرده بود ولی با این حال به نظر می رسد این کمپانی چینی در نظر دارد تا نسخه جدیدی از این سری را نیز روانه بازار کند. بر اساس عکس هایی که از این گوشی هوشمند اخیرا در اینترنت منتشر شده است، می توانیم نگاه اولیه ای به مشخصات سخت افزاری گوشی هوشمند رده میانی Mirror 5 داشته باشیم.

همانطور که از اسم این گوشی هوشمند بر می آید، Mirror 5 از پنل پشتی آینه ای با طرح های زیبای الماسی استفاده خواهد کرد. اطلاعات مربوط به مشخصات سخت افزاری این گوشی بسیار کمیاب می باشد ولی با این حال به نوشته وب سایت GSMArena، گوشی هوشمند Mirror 5 از ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره مند خواهد بود. همچنین ادعا شده که دوربین پشتی این دستگاه از رابط کاربری اختصاصی شرکت سازنده یعنی +Pure Image 2.0 استفاده کرده و دوربین جلویی آن نیز از قابلیت Beautify 3.0 برخوردار خواهد بود. احتمالا این گوشی از سیستم عامل اندروید ۵٫۱ آبنبات چوبی در هنگام عرضه استفاده خواهد نمود که بنا به سنت Oppo در مورد محصولات اخیر خود انتظار می رود در Mirror 5 نیز از نسخه ویرایش شده اختصاصی Color OS از سیستم عامل اندروید استفاده شود.
ادامه مطلب:دیجی رو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro

Meizu MX5 در آخر این ماه با بدنه ای تمام فلزی رونمایی خواهد شد

بالاخره تاریخ معرفی رسمی گوشی هوشمند جدید میزو (Meizu) یعنی Meizu MX5 مشخص شد و این طور که به نظر می رسد شایعاتی که پیش از درباره تاریخ معرفی این محصول منتشر شده بودند صحت داشته اند. گوشی Meizu MX5 قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن رونمایی شود. 

در اوایل ماه مه شایعاتی پخش شدند که بیان می کردند روز ۳۰ ژوئن روز بزرگی برای کمپانی میزو خواهد بود و حالا این شرکت دعوتنامه هایی برای نشریات مختلف ارسال کرده تا در رویداد ویژه این کمپانی در تاریخ مذکور شرکت کنند.

در ادامه مطلب با دیجی رو همراه باشید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
digiro