آموزش ساخت وب سایت از مبتدی تا حرفه ای به زبان ساده:

اگر مقدمه و جلسه اول آموزش ساخت وب سایت را به دقت مطالعه کرده باشید ما در مقدمه مواردی مانند دامنه، هاست و ابزارهای ساخت را توضیح دادیم و در جلسه قبل سیستم مدیریت محتوا وردپرس را در سی پنل و دایرکت ادمین بارگذاری کردیم.

خوب در این جلسه یک پایگاه داده برای وردپرس درست می کنیم و وب سایت را راه اندازی خواهیم کرد، اما عجله نکنید بیایید ببینیم پایگاه داده چیست و چه کاری انجام می دهد.

پایگاه داده (database)

پایگاه داده به نوعی قلب یک وب سایت می باشد، در راه اندازی یک وب سایت با هر سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس یک پایگاه داده نیاز است. وقتی شما اطلاعاتی یا کاری در وب سایت خود انجام می دهید برای مثال مطلبی قرار می دهید یا تغییری در آن ایجاد می کنید، تمامی این اطلاعات در پایگاه داده ذخیره می شود.

اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم یک پایگاه داده از جدول های بسیاری تشکیل شده است که هر جدول برای یک عملیات رزرو می شود. برای مثال وقتی یک مطلب را در وب سایت خود آماده و منتشر می کنید و این مطلب شامل متن و چند تصویر باشد، کل متن و آدرس تصاویر در یک جدول از پایگاه داده قرار می گیرد و تصویر در یک پوشه از وردپرس بارگذاری می شود. در زمانی بارگذاری مطلب در وب سایت، آدرس تصویر و متن از پایگاه داده فراخوانی می شود و در ادامه پایگاه داده تصویر را از آدرس فراخوانی شده بارگذاری می کند.

نیازی نیست زیاد وارد جزییات شویم، شاید این موضوع کمی پیچیده به نظر برسد اما به مرور زمان خود شما روش کار آن را درک خواهید کرد. فقط این را بدانید که تمامی اطلاعات در وردپرس در پایگاه داده ذخیره می شود و فقط فایل ها و پوشه ها در پوشه وردپرس (پوشه ای که جلسه قبل در هاست آپلود کردیم) بارگذاری می شود.

ادامه مطلب: دیجی رو>اخبار تکنولوژی